Daudzi cilvēki uzskata, ka automašīnas apturēšana ar automātisko transmisiju ir vienkāršs process, tomēr viss nav tik vienkārši
Nepareiza šī procesa veikšana var radīt nevajadzīgu transmisijas sistēmas nolietojumu, ietekmēt drošību un saīsināt transportlīdzekļa kalpošanas ilgumu. Bieži sastopami ieradumi var radīt bojājumus tādām daļām kā griezes momenta pārveidotājs, parkošanās bloķēšanas mehānisms vai stāv bremze. Precīzas tehnikas pielietošana dažādās situācijās, piemēram, satiksmē, uz nogāzes vai stāvvietā, var būtiski ietekmēt automašīnas darbību un drošību.
Pieredzējušais Michelin autovadītājs Pablo Saenzs iesaka, ka satiksmes apstākļos svirai jāpaliek pozīcijā “Drive” (D), lēnām bremzējot līdz apstāšanās brīdim. Tomēr, ja gaidīšana būs ilgstoša, ir ieteicams pārslēgties uz “Neitrālo” (N) pozīciju, lai samazinātu slodzi uz transmisiju un novērstu griezes momenta pārveidotāja pārkaršanu. Eksperts norāda: “Ilgstoša automašīnas uzturēšana “D” režīmā ar nospiestu bremzi veicina karstuma rašanos transmisijā un var samazināt tās kalpošanas ilgumu.”
Pareiza automašīnas apturēšana uz līdzenas virsmas
Lai pilnībā apturētu automātisko automašīnu, ir svarīgi ievērot konkrētu kārtību. Pēc Saenza ieteikuma, vispirms automašīnai jāapstājas, izmantojot kājbremzi. Tad jāieslēdz rokas bremze, pirms pārnesumu svira tiek pārslēgta uz “Park” (P). Saenzs skaidro: “Ja vispirms pārslēdzat uz “P” un tikai tad aktivizējat stāv bremzi, transportlīdzekļa svars ietekmē transmisijas bloķēšanas mehānismu, kas ilgtermiņā var radīt trokšņus vai grūtības pārslēgt sviru.”
Pareiza automašīnas apturēšana uz nogāzes
Novietojot automobili uz nogāzes, ir jābūt īpaši uzmanīgam. Vispirms jāpārtrauc kustība ar bremžu pedāli, pēc tam jāaktivizē rokas bremze un tikai tad sviru var pārslēgt uz “P”. Papildus tam, ja transportlīdzeklis atrodas kalnā, riteņiem jābūt pagrieztiem no apmales, savukārt, ja tas ir novietots lejup pa kalnu, riteņiem jābūt vērstiem pret apmali. Šī metode samazina risku, ka bremžu sistēmas bojājuma gadījumā transportlīdzeklis varētu nekontrolēti kustēties.
Vai pirms pārslēgšanās uz “Park” vajadzētu izmantot “Neitrālo”?
Saenzs apstiprina, ka pirms pārslēgšanās uz “Park” (P) ir ieteicams iestatīt sviru uz “Neutral” (N). Šādā veidā automašīnas svars tiek balstīts uz bremzēm, nevis transmisiju. Viņš norāda: “Daudzi autovadītāji izlaiž šo soli un neapzināti bojā bloķēšanas mehānismu. Pārslēdzot pārnesumu režīmu uz “N”, pēc tam aktivizējot stāv bremzi un tikai tad pārejot uz “P”, tiek novērsta situācija, kurā transmisija nestu pilnu transportlīdzekļa svaru.”
Biežākās kļūdas, apturot automātisko automobili
Pastāv vairākas kļūdas, kas var negatīvi ietekmēt automātiskās transmisijas darbību un kalpošanas laiku. Saenzs norāda uz šādām biežākajām problēmām: Pārnesumu pārslēgšana uz “P” pirms pilnīgas apstāšanās. Tas liek nevajadzīgu slodzi uz bloķēšanas mehānismu un laika gaitā var izraisīt tā bojājumus. Pirms pārslēgšanās uz “P” vienmēr pilnībā apstājieties. Stāv bremzes neizmantošana uz nogāzēm. Ja pārnesumu svira tiek pārslēgta uz “P” pozīciju, neaktivizējot stāv bremzi, transportlīdzekļa svars tiek novietots uz transmisiju, izraisot tās paātrinātu nolietošanos.
Lai to novērstu, vienmēr aktivizējiet stāv bremzi pirms pārslēgšanās uz “P”. Automobiļa atstāšana “D” režīmā ar nospiestu bremžu sviru pārāk ilgi. Tas var izraisīt transmisijas pārkaršanu un negatīvi ietekmēt tās darbību. Ja apstāšanās ir ilgstoša, ir ieteicams pārslēgt uz “N”. Pārslēgšanās no “P” uz “D” bez bremžu pedāļa piespiešanas. Tas var bojāt pārnesumu pārslēdzēju un izraisīt nevajadzīgu transmisijas nolietojumu. Pirms pārslēgšanās vienmēr izmantojiet bremzes.
Lasi vēl : Lai tomāti ātri nogatavotos, jums ir pareizi jāapgriež lapas -noskaidro kādas lapas “baro” tomātu
Atšķirības atkarībā no automātiskās transmisijas tipa
Dažādi automātisko transmisiju veidi prasa atšķirīgu pieeju, lai izvairītos no nevajadzīga nolietojuma un nodrošinātu efektīvu darbību: Parastā automātiskā transmisija (AT): Šīs transmisijas ir izturīgas, bet, ja apstāšanās ir ilgstoša, ieteicams pārslēgt uz “N”, lai samazinātu slodzi. Stāvvietā vienmēr jāaktivizē stāv bremze pirms pārslēgšanās uz “P”.
Nepārtraukti mainīgā pārnesumkārba (CVT): Tā ir jutīgāka pret pārkaršanu, tāpēc ilgstoša “D” režīma izmantošana ar nospiestām bremzēm var paaugstināt transmisijas temperatūru un kaitēt tās darbībai. Divsajūgu pārnesumkārba (DCT): Tā līdzinās manuālajām transmisijām, tāpēc Saenzs iesaka pārslēgt uz “N” režīmu, ja apstāšanās ir ilgstoša. Atstāšana “D” režīmā var novest pie sajūgu nolietošanās.
Kopumā automātiskās automašīnas apstāšanās metode ievērojami ietekmē tās ilgmūžību un drošību. Pareizi bremzēšanas, stāvvietā novietošanas un transmisijas vadības ieradumi palīdzēs izvairīties no nevajadzīgiem bojājumiem un uzlabos transportlīdzekļa darbību, kā arī nodrošinās drošāku un efektīvāku braukšanu.