Starbucks jaunais priekšsēdētājs un izpilddirektors Braiens Nikols vēlas, lai klientiem pasūtījumus ar rokām piegādātu barista četru minūšu laikā vai ātrāk, un šis mērķis būs galvenais, cenšoties atdzīvināt uzņēmuma krītošos pārdošanas apjomus.
“Mums ir jāpadara mūsu klientiem vieglāk saņemt kafiju,” sacīja Nikols savā pirmajā konferences zvanā investoriem kopš stāšanās Starbucks amatā septembrī.
Nikols sacīja, ka aptuveni puse no uzņēmuma darījumiem tagad tiek veikti četru minūšu laikā vai ātrāk. Viņš vēlas pievērst uzmanību šķēršļiem, kas aizkavē otru pusi, sākot no nepietiekama personāla trūkuma sastrēgumu laikā līdz lēnai ēdiena gatavošanai un beidzot ar Starbucks pārāk sarežģītu ēdienkarti.
“Kad jūs sākat izmantot šo rādītāju, jūs ātri atklājat, kur mūsu veikalos ir reālas problēmas,” teica Nikols. “Mēs radikāli centīsimies to risināt.”
Nikols sacīja, ka Starbucks sāks ar ātrāku apkalpošanu pie letes, bet pēc tam tiks veikti pasūtījumi no mobilā tālruņa. Nikols norādīja, ka Starbucks ir jāsamazina ēdienu un dzērienu piedāvājums, lai baristi varētu koncentrēties uz to, lai pastāvīgi gatavotu mazāk produktu.
Pirmie tiks samazināti Starbucks dzērieni ar olīveļļas piedevu Oleato, kurus no novembra sākuma pārtrauks piedāvāt lielākajā daļā veikalu. Tie joprojām būs pieejami dažās vietās Itālijā, Japānā un Ķīnā.
Ar šo lēmumu tiek pārtraukta saikne ar ilggadējo Starbucks vadītāju Hovardu Šulcu, kuram ideja par Oleato radās pēc olīveļļas ražotāja apmeklējuma Sicīlijā. Šulcs šo dzērienu nosauca par “transformējošu ideju”, kad 2023. gada sākumā to ieviesa Itālijā. Šogad tas nonāca pārdošanā ASV.
Nikols arī teica, ka dzērienu pielāgošanas procesam jābūt vienkāršākam. Pašlaik uzņēmums piedāvā neskaitāmus veidus, kā pielāgot katru dzērienu, kas mulsina klientus un dažkārt liek baristām dzērienu pagatavot ne visai ideālā veidā.
Trešdien Starbucks veica pirmo mēģinājumu racionalizēt pielāgošanas procesu, paziņojot, ka pārtrauks iekasēt papildu maksu par augu piena izmantošanu dzērienos. Sākot no 7. novembra, kad tiks ieviesta Starbucks svētku ēdienkarte, klienti varēs izvēlēties sojas pienu, auzu pienu, mandeļu pienu vai citas šķirnes bez papildu maksas.
Starbucks paziņoja, ka nākamajā gadā samazinās jaunu veikalu skaitu un plānoto renovāciju skaitu, lai dotu laiku apsvērt veikalu pārveidi.
Nikols sacīja, ka ir ļoti svarīgi, lai Starbucks atkal kļūtu par sabiedrisko kafejnīcu, kāda tā bija agrāk. Veikalos atgriezīsies keramikas krūzītes klientiem veikalā un Sharpie pildspalvas, lai baristas varētu uzrakstīt ziņu uz klienta pasūtījuma. Veikali iegūs arī ērtākas sēdvietas un atsevišķas zonas mobilo pasūtījumu saņemšanai.
“Es vēlos, lai jūs justos tā, it kā būtu iegājuši īpašā telpā,” teica Nikols.
Nikola komentāri izskanēja brīdī, kad Starbucks ziņoja par neapmierinošu 2024. finanšu gada noslēgumu. Starbucks paziņoja, ka tā ieņēmumi jūlijā-septembrī samazinājās par 3 % līdz 9,1 miljardam ASV dolāru (aptuveni 8,15 miljardiem eiro), jo ASV un Ķīnā samazinājās klientu plūsma. Starbucks paziņoja, ka visa gada laikā tā ieņēmumi pieauguši par mazāk nekā 1 % līdz 36 miljardiem ASV dolāru (aptuveni 33,6 miljardiem eiro).
Pagājušajā nedēļā Sietlā bāzētais kafijas gigants nāca klajā ar sliktām finanšu ziņām un paziņoja, ka apturēs finanšu prognozes 2025. fiskālajam gadam, lai dotu Nikolam laiku novērtēt uzņēmējdarbību.