Veselīgs dzīvesveids pret drošību uz ceļa

Velobraukšana un skriešana ir populārākās aktivitātes Latvijā, ko veic cilvēki ārpus mājas brīvā dabā. Taču tikai nedaudz vairāk nekā puse no tiem lieto līdzekļus, lai būtu pamanāmi uz ceļa un samazinātu iespējamību iekļūt ceļu satiksmes negadījumā. Novērots, ka aktīvie iedzīvotāji izrāda lielākas rūpes par bērniem, nodrošinot tiem gan vestes, gan atstarotājus, tai pašā laikā nepievēršot savai drošībai tik lielu vērību.

Aptauja rāda, ka 68% aktīvo cilvēku Latvijā nodarbojas ar velobraukšanu un 37% ar skriešanu. Populāras aktivitātes ir arī došanās pārgājienos (33%), suņa vešana pastaigās (15%) un nūjošana (5%). Kā galvenos iemeslus šīm aktivitātēm cilvēki min sevis uzturēšanu labā formā, veselības uzlabošanu, savukārt velosipēds tiek izmantots arī kā pārvietošanās veids.

Vairāk nekā puse (52%) aktīvo cilvēku aktivitātes brīvā dabā veic cauru gadu, neskatoties uz laikapstākļiem, savukārt 39% tam izvēlas gada siltos un sausos mēnešus. Lielākā daļa jeb 63% no aptaujātajiem minētās aktivitātes veic vakarā pēc darba, bet gandrīz trešdaļa – no rīta.

Jautāti par to, vai veicot aktivitātes ceļa tuvumā cilvēki lieto kādus papildus līdzekļus, lai būtu labāk pamanāmi autovadītājiem, tikai 60% atbildēja apstiprinoši. Mazāk kā trešā daļa jeb 31% savas drošības paaugstināšanai izmanto augstas redzamības atstarojošās vestes. Populārāki līdzekļi ir gaismekļu izmantošana (53%), atstarotāju un citu atstarojošu aksesuāru izmantošana (46%), bet 4% no respondentiem paļaujas uz atstarojošajiem elementiem apģērbā.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) statistika par 2018. gadu vēsta, ka pērn Latvijā ceļu satiksmes negadījumos ir cietuši 625 velobraucēji un 867 gājēji. Savukārt bojā gājušo velosipēdistu skaits 2018. gadā bija 9 cilvēki, bet gājēji – 51. Kā viens no galvenajiem negadījumu iemesliem tiek minēta nepietiekama redzamība, kā rezultātā autovadītāji velosipēdistu vai gājēju pamana pārāk vēlu.

Aptauju veica SIA Angico “Outdoor Riga 2019” izstādes laikā, kas norisinājās no 29. līdz 31. martam. Tajā piedalījās 187 respondentu vecumā no 10 līdz 77 gadiem.

SIA Angico ir Latvijas uzņēmums, kas nodarbojas ar dizainētu augstas redzamības atstarojošo apģērbu ražošanu. Uzņēmuma galvenā ideja ir radīt stilīgus produktus aktīvu cilvēku drošības paaugstināšanai, lai moderniem cilvēkiem būtu iespēja būt gan pamanāmiem uz ceļa, gan izskatīties labi. Produktu dizainu radījusi izcilā Latvijas modes dizainere Indra Komarova. Vairāk informācijas www.angico.eu

Iesaki šo rakstu citiem!
loading...

Pievienot komentāru