Viedie risinājumi gudrākai tūrisma un viesnīcu pakalpojumu saņēmju piesaistei

Tūrisma un viesnīcu nozare paliek aizvien atkarīgāka no mūsdienu tehnoloģiju risinājumiem. Tie ietver gan rīkus viedākai viesnīcu pārvaldībai, gan gudrāku komunikāciju ar klientu, kas ir visa pamats veiksmīgas tūrisma un viesnīcu nozares attīstībā.

22.martā viesnīcā Riga Islande Hotel norisinājās konference par tūrismu un viesnīcām. Tā pulcēja viesnīcu, restorānu jeb HORECA uzņēmumu, tūrisma aģēntūru, SPA, sporta, aktīvās atpūtas centru īpašniekus, vadītājus un augstāko menedžementu. Konferencē tika aktualizētas tēmas par digitālizāciju un tehnoloģiju integrāciju viesnīcu nozarē, risinājumiem, kas palīdz uzlabot viesnīcas pakalpojumu klāstu, viedāku un efektīvāku komunikāciju ar klientu un daudzas citas nozarē aktuālas tēmas.

Jari-Pekka Satumaki no uzņēmuma “Alcatel-Lucent Enerprise” pastāstīja par galvenajiem izaicinājumiem viesnīcu nozarē, piemēram, digitālo tehnoloģiju integrāciju viesnīcu biznesā, kas ietver IoT, mākslīgo intelektu, kiberdrošību. Kritiska nozīme viesnīcu biznesa attīstībā neapšaubāmi ir arī wi-fi, kas mūsdienu digitālajā vidē ir neatņemama un viena no galvenajām prasībam, ņemot vērā, ka katrs viesnīcas viesis sev līdzi ņem divas līdz trīs viedierīces. Tika uzsvērta arī mobilo aplikāciju nozīme viesnīcas darbībā un pakalpojumu kvalitātes celšanā. Piemēram, tika minētas aplikācijas, kurās katras viesnīcas pakalpojumus analizē un palīdz uzlabot individuālā un personalizētā režīmā.

Par to, cik viesnīcu biznesā svarīga ir individuāla pieeja klientam un personalizācija, pastāstīja Renārs Circenis no Riga Islande Hotel. R. Circenis uzsver: “Personalizējot attiecības ar klientu un palīdzot vieglāk un ērtāk sniegt to servisu, kuru viņam vajag, var labāk izprast klienta vēlmes un vajadzības, kā arī atrast to, par ko klients pat nav aizdomājies”. Tika pastāstīts arī par cenu monitoringu, kas ietver cenu noteikšanas ietekmējošos faktorus – citu viesnīcu cenu līmeni, pasākumus viesnīcas tuvumā. R. Circenis arī uzsvēra tehnoloģiju integrācija, par piemēru ņemot rīkus Revenue Maneger un GuestJoy, kas attiecīgi prognozē numuriņu rezervācijas un anulācijas noteiktos laika periodos, kā arī palīdz veikt personalizētu rezervāciju.

Interviju par elektromobilitātes attīstību Latvijā un kā tas skar tūrisma nozari sniedza Jānis Bēniķis no uzņēmuma “e-motion.lv”. Intervijā tiek minēta aktuāla problēma Latvijas viesnīcu nozarē, ar kuru saskaras liels skaits ārvalstu tūristu – daudzas Latvijas viesnīcas nepiedāvā eletromobiļu uzlādi. J. Bēniķis uzsver: “Lielā daļā Latvijas viesnīcu netiek piedāvāts elektromibiļu uzlādes pakalpojums, tas ir tas pats, kas izvēlēties viesnīcu bez elektropieslēguma”. Ja viesnīca vēlas savu pakalpojumu klāstu papildināt ar eleketromobiļu uzlādi, tad tas izmaksā aptuveni no 2800 eiro līdz 3700 eiro, izveidojot vienu elektrostaciju, kas nodrošinātu vienlaicīgi divu auto uzlādi.

Māris Svilāns no “Infotrust” pastāstīja par lielajiem datiem un to nozīmi tūrismā un viesmīlības nozarēs. M. Svilāns uzsver, ka lielie dati viesnīcās sastāv no pasūtījumu pieņemšanas, rezervācijām, klientiem, grāmatvedības, arī auto uzlādes datiem, ja viesnīca nodrošina elektroauto uzlādi un citiem datiem. Lielie dati ir īpaši noderīgi, ja viesnīca vēlas klientam nodrošināt personalizētu piedāvājumu, uzrādot informāciju, piemēram, par klienta iepriekšējo rezervāciju, demogrāfisko informāciju. Šajā gadījumā lieti noder mašīnmācīšanās, kas identificē konkrētus klientus no vairākiem tūkstošiem un izsaka tiem personalizētus piedāvājumus.

Ar e-pasta marketingu un satura automatizāciju viesnīcu nozarē iepazīstināja Jānis Rozenblats no uzņēmuma “Mailigen”. J. Rozenblats uzsver: “Personalizēti e-pasti sniedz 18 reižu lielāku atdevi nekā masveida kampaņas”. Šādi e-pasti ir īpaši noderīgi tādās situācijās, ja klients saskāries ar kādu problēmu viesnīcā, un viesnīca vēlas šo klientu atgūt, personīgi uzrunājot, kā arī, pārbaudot klienta lojalitāti.

Ierastākie veidi, kā personalizēt e-pastu ir, piemēram, uzrunājot klientu pēc vārda un uzvārda, minot viņa pārstāvētā uzņēmuma nosaukumu, balstoties uz klienta demogrāfiskajiem datiem, tādējādi, piedāvājot attiecīgu e-pasta saturu, kas pielāgots katram klientam atsevišķi.

Tā, kā pēc nedaudz vairāk kā diviem mēnešiem tiks ieviesta jauna datu aizsardzības regula (GDPR), noderīgi atgādināt galvenos riskus un risinājumus datu drošai glabāšanai. Ēriks Dobelis no “PricewaterhouseCoopers ITS” pastāstīja par biežākajiem scenārijiem datu aizsardzībā un kā panākt to, lai situācija izvērstos veiksmīga kā datu uzglabātājam, tā klientam. Tika pastāstīts par galvenajiem risinājumiem, ko darīt, lai pēc iespējas samazinātu iespēju, ka notiks kiberuzbrukums klientu datiem. Piemēram, minimizēt fizisko personu datu atrašanās vietas sistēmā, pēc iespējas šo sistēmu nodalīt no ārējās piekļuves un citām sistēmām, kā arī jāpārzin visas sistēmas uzņēmumā, kur glabājas personu dati.

Leave a Comment