Jauns Kaspersky Lab pārskats liecina, ka pašlaik visvairāk norūpējusies ir Z paaudze, jo lielākā daļa jauniešu atzīst, ka raizējas par kaut ko savā dzīvē, un vairums nemeklē profesionālu padomu, kas palīdzētu tikt galā ar to. Saskaņā ar vispārīgo apņemšanos nedrošību pārvērst drošībā Kaspersky Lab ir apvienojis spēkus ar digitālo jaunatnes labdarības organizāciju The Mix, lai ar jaunu kampaņu #AndOwningIt palīdzētu jauniešiem no visas pasaules pieņemt savas šaubas un parādītu, ka tās netraucē kļūt laimīgam.
Tā kā viņu dzīvē dominē tiešsaistes ziņas un sociālie mediji, gandrīz puse Z paaudzes (jauniešu 13 līdz 23 gadu vecumā) sacīja, ka jūtas vairāk noraizējušies par savu izskatu nekā savām karjeras izredzēm, naudu, terorismu un iebiedēšanu.
Pētījums parādīja, ka šī trauksmes sajūta jeb satraukums var ietekmēt jauniešu uzvedību, tostarp viņu pieeju sociālajiem medijiem. Piemēram, Z paaudzē ir diezgan izplatīti veidot daudz pilnīgāku jeb ideālu priekšstatu par savu izskatu. Turklāt, lai izveidotu nevainojamu tēlu, pirms publicēšanas sociālo mediju platformās vairums jauniešu velta līdz pusstundai savu fotogrāfiju vai videoklipu rediģēšanai.
Cita svarīga atziņa — meitenes ir nedrošākas par zēniem, jo jūtas daudz vairāk noraizējušās par savu izskatu nekā vīriešu dzimuma vienaudži. Gandrīz divreiz vairāk sieviešu dzimuma zētu salīdzinājumā ar vīriešu dzimuma zētām arī atzīst ēšanas paradumu maiņu (piemēram, pārēšanos vai atturēšanos no ēšanas), jo ir radušās bažas par izskatu. Auguma pilnveidošanas un fiziskās sagatavotības saturs sociālajos medijos liek jaunietēm justies sliktāk nekā jauniešiem, un sievietes ir atzinušas, ka pēdējā gada laikā sociālās trauksmes dēļ ir atteikušās no dalības sabiedriskā sarīkojumā.
Tomēr svarīgāk, ka Z paaudze nemeklē palīdzību, kā rīkoties, kad nomoka raizes. Lielākā daļa jauniešu neiet pie ārsta pēc padoma, kā tikt galā ar nemieru. Tātad, lai gan daudzi jaunieši cieš, viņi nezina, kā tikt galā ar šīm izjūtām.
Lai risinātu šo problēmu, Kaspersky Lab ir apvienojis spēkus ar digitālo jaunatnes labdarības organizāciju The Mix, kas atbalsta jauniešus līdz 25 gadu vecumam, lai uzsāktu jaunu kampaņu, kura palīdzēs Z paaudzes nedrošību pārvērst drošībā. Jaunās kampaņas #AndOwningIt mērķis ir palīdzēt jauniešiem dzīvot laimīgāk, dodot iespēju pieņemt to, kas viņiem liek justies nedroši, un ļaujot saprast, ka šī nedrošība netraucē būt laimīgam. Kāpēc? Tāpēc, ka pirmais solis, lai nedrošību pārvērstu spēkā, ir atzīt to.
Kampaņu atbalstīs speciāli tēkrekli, kas atspoguļo jauniešu vidū biežāk sastopamās bažas, lai iedrošinātu viņus pieņemt savas šaubas un sākt sarunu. Visu peļņu no tēkreklu pārdošanas saņems The Mix.
The Mix vadītājs Kriss Mārtins sacīja: «Visā pasaulē ir vispārīgas problēmas, ar kurām saskaras visi Z paaudzes iedzīvotāji, tomēr joprojām pastāv aizspriedumi, kā dalīties izjūtās un atklāti runāt par garīgo veselību. Jauniešu trauksme jeb satraukums var kļūt ļoti izolējošs, taču patiesībā ir daudz tādu, kas cīnās ar savām izjūtām, un situācija uzlabojas. Mūsu jaunā kampaņa palīdzēs jauniešiem parādīt citiem, ka viņu bažas viņus nekavē un ka bieži vien naidīgā sociālo mediju atmosfēra viņus neietekmē. Mēs priecājamies apvienot spēkus ar Kaspersky Lab un turpināt mūsu svarīgo darbu, lai palīdzētu Z paaudzei būt atklātai par savu garīgo veselību un dotu iespēju izaugsmei. Mēs aicinām ikvienu atzīt savas dzīves aspektus, ko citi varbūt kritizē vai par ko viņi paši ir noraizējušies, lai pierādītu, ka nekas netraucē kļūt pārliecinātam un veiksmīgam.»
Kaspersky Lab un The Mix aicina Z paaudzi kopā ar draugiem pievienoties sarunai sociālajos medijos ar tēmturi #AndOwningIt, kā arī iegādāties tēkreklu, lai parādītu atbalstu.
Kaspersky Lab rīkotājdirektore Eiropā Ilijana Vavana sacīja: «Daudzus gadus Kaspersky Lab palīdz ģimenēm un uzņēmumiem cīnīties pret nedrošību internetā un būt aizsargātiem no kiberdraudiem. Tagad mēs vēlamies palīdzēt jauniešiem visā pasaulē savu nedrošību pārvērst drošībā un pārvarēt raizes reālajā dzīvē, kad viņi cenšas uzaugt digitālajā laikmetā, ar ko neviena cita paaudze iepriekš nav saskārusies. Viņi baidās, ka nespēs būt veiksmīgi un laimīgi dažādu gan no paša atkarīgu, gan neatkarīgu apstākļu dēļ. Šīs kampaņas uzdevums ir palīdzēt Z paaudzei saprast, ka šos šķēršļus viņi paši rada sevī un viņu pašu rokās ir iespēja pārvarēt šo nedrošību un pieņemt to.»
Pētījuma ietvaros Kaspersky Lab Apvienotajā Karalistē aptaujāja 1003 personas vecumā no 13 līdz 23 gadiem, lai uzzinātu vairāk par viņu bažām un trauksmes iemesliem. Lai uzzinātu vairāk un izlasītu pārskata secinājumus, apmeklējiet Kaspersky Lab tīmekļa vietni. Lai saņemtu konkrētu palīdzību cīņā ar trauksmi vai citām garīgās veselības problēmām, vērsieties pie The Mix — tā piedāvātā informācija un atbalsts ir universāls un starptautiski pieejams.
Par Kaspersky Lab
Kaspersky Lab ir starptautisks uzņēmums, kas jau 21 gadu strādā informācijas drošības jomā. Dziļas speciālās zināšanas un uzņēmuma divdesmit gadu pieredze veido pamatu aizsardzības risinājumiem un pakalpojumiem, kas nodrošina uzņēmumu, izšķirīgi svarīgas infrastruktūras, valsts iestāžu un mājas lietotāju drošību visā pasaulē. Kaspersky Lab plašais piedāvājumu klāsts ietver progresīvus izstrādājumus galiekārtu aizsardzībai, kā arī vairākus specializētos risinājumus un pakalpojumus cīņai ar sarežģītiem un nepārtraukti evolucionējošiem kiberdraudiem. Kaspersky Lab tehnoloģijas aizsargā vairāk nekā 400 miljonus lietotāju un 270 tūkstošus korporatīvo klientu, palīdzot saglabāt tiem svarīgo.