Latvijā atkārtoti stājas spēka lūk, šis aizliegums!

Šodien stājas spēkā Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) lēmums no Latvijā retranslējamo kanālu saraksta izslēgt piecas Krievijas izklaides TV programma, kuras tiesa 16.jūnijā lika atjaunot TV ekrānos, liecina informācija oficiālajā izdevumā “Latvijas Vēstnesis”.

Lēmums attiecas uz TV programmām “THT-Comedy”, “THT4 International”, “FRIDAY International”, “KHL TV channel” un “TNT Music”.

NEPLP priekšsēdētājs Ivars Āboliņš iepriekš pastāstīja, ka padome piektdien, 17.jūnijā, sēdē nolēma aizliegt izplatīt Latvijas teritorijā un izslēgt no tās retranslējamo programmu saraksta piecas Krievijas programmas, kuras Administratīvā apgabaltiesa dienu iepriekš atjaunoja Latvijas informatīvajā telpā.
Šādu lēmumu NEPLP varēja pieņemt atbilstoši nesen Saeimā pieņemtajiem grozījumiem Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā, kas NEPLP piešķir tiesības ierobežot ārzemju programmas no valstīm, kas apdraud citu valstu suverenitāti.

Āboliņš skaidroja, ka lēmums pieņemts, pamatojoties uz to, ka Latvijā nevar darboties programmas, kuras reģistrētas valstīs, kas apdraud citas valsts teritoriālo integritāti un neatkarību.

“Latvijai nav jāpiedalās Ukrainas kara finansēšanā,” pauda NEPLP priekšsēdētājs, uzsverot, ka šie, kā arī pārējie Latvijā aizliegtie Krievijas kanāli varēs atgrieztie ēterā vien tad, kad Krievija izvedīs karaspēku no Ukrainas un atbrīvos okupētās teritorijas, tostarp Krimu.

Jau vēstīts, ka Latvijā kopš 9.jūnija atbilstoši NEPLP lēmumam ir aizliegta visu Krievijā reģistrētu kanālu raidīšana.

Tāpat ziņots, ka Administratīvā apgabaltiesa 16.jūnijā nolēma apturēt NEPLP 7.marta lēmuma darbību daļā, ar kuru Latvijas teritorijā tika aizliegts izplatīt televīzijas programmas “THT-Comedy”, “THT4 International”, “FRIDAY International”, “KHL TV channel” un “TNT Music”.

Apgabaltiesa nolēma atcelt Administratīvās rajona tiesas 29.aprīļa lēmumu un jautājumu izlēma pēc būtības. Āboliņš iepriekš aģentūrai LETA apliecināja, ka tiesa nolēma atgriezt piecus Krievijas izklaides telekanālus, bet vienlaikus atcēla “absurdo pirmās instances tiesas argumentāciju”, raksta nra.lv.

Iepriekš pirmās tiesas instance norādīja, ka Latvijas informatīvajā telpā darbojas “Gazprombank” tieši un netieši piederošas programmas, neapdraud Latvijas informatīvo telpu un OFAC sankciju fakts neko nenozīmē.

Pēc Āboliņa paustā šāda tiesas argumentācija ir bijusi absurda, jo tas varētu nozīmēt, ka, sākotnējam spriedumam stājoties spēkā, Krievijas TV kanāli varētu darboties līdzvērtīgi Latvijas TV kanāliem un pretendēt uz valsts finansējuma saņemšanu.
NEPLP lēmumu no Latvijā retranslējamo programmu saraksta izslēgt Krievijas televīzijas kanālus Administratīvajā rajona tiesā apstrīdēja šo kanālu retranslētājs – uzņēmums “Global Media”.

“Firmas.lv” dati liecina, ka uzņēmums reģistrēts 2016.gadā, un tā pamatkapitāls ir 2800 eiro. 2020.gadā uzņēmuma apgrozījums sasniedza 3,875 miljonus eiro, un tas nopelnīja 290 000 eiro. Dati par pagājušo gadu vēl nav publiskoti. Kompānijas lielākais īpašnieks ar 70% daļu ir Adilbeks Žanabajevs, Andžejam Pjateckim pieder 28,5%, bet Jeļenai Kičikovai – 1,5% kompānijas kapitāldaļu, raksta nra.lv.

Lasi vēl: Diemžēl tas ir izskanējis: šīs 3 zodiaka zīmes sākot ar 23. jūniju aiznesīs spēcīga negatīvisma un problēmu straume

Pastiprināti Latvijas informatīvās telpas aizsardzības pasākumi notiek kopš Krievijas iebrukuma Ukrainā 24.februārī.

 

Iesaki šo rakstu citiem!
loading...

COMMENTS

Pievienot komentāru